به معنای واقعی فریلنسر کیست و چه کارهایی انجام میدهد ؟

فریلنسر

در این مقاله قصد دارم از فریلنسر بنویسم و اینکه چه کارهایی انجام میدهد و ساختار زندگی و درآمد یک فریلنسر چگونه است.فریلنسر کسی است که یک حرفه مثل عکاسی ، نویسندگی ، طراحی وب و دیگر خدمات ، گرافیک و .. دارد و به صورت پروژه ای و آزاد با دیگران کار میکند

به معنای واقعی به چه کسی فریلنسر میگویند ؟

فریلنسر کسی است که یک حرفه مثل عکاسی ، نویسندگی ، طراحی وب و دیگر خدمات ، گرافیک و .. دارد و به صورت پروژه ای و آزاد با دیگران کار میکند . او طبق قوانین خودش کار میکند و اکثر مواقع کارش را در اتاقی در خانه خودش انجام میدهد. فریلنسر کسی است که هر روز در حرفه خودش پیشرفت میکند ، چون میداند که هرچه بیشتر بداند ، کارهای بیشتری میگیرد و مسلما درآمد بیشتری خواهد داشت . به بیان ساده تر بخواهم بگویم ، فریلنسر خودش آقای خودش است ! یعنی مستقیم با مشتری رابطه دارد ، خودش کار انجام میدهد و هزینه ای که دریافت میکند مستقیم به جیب خودش میرود نه جناب مدیر داخلی ، مدیرعامل و دیگر عواملی که در جریان گرفتن پروژه بودن.

 

وضعیت درآمد چگونه است ؟

درآمد یک فریلنسر یا آزادکار ، کاملا به علم و دانش خودش بستگی دارد . البته موضوع کاری و تخصص او هم بسیار تاثیر گذار است . مثلا یک متخصص شبکه فریلنسر خیلی درآمد بالاتری تا یک نویسنده دارد ، البته این باعث نمیشود بگویید که پس من میروم و متخصص شبکه میشوم ، شاید تا زمانی که بخواهید تخصص های شبکه خود را بگیرید میتوانستید بسیار در آن چیزی که یاد دارید پیشرفت کنید و موفق تر شوید. البته اگر بخواهیم درآمد یک طراح وب فریلنسر را بازبینی کنیم (در صورت شهرت متوسط ) میتوان گفت که میتواند چندین برابر درآمدی که یک شخص در یک شرکت شخصی در می آورد را به دست آورد . اما این که درآمد ثابتی ندارد میتواند کمی سخت باشد ، البته میشود با پس انداز و سپرده گذاری جلوی این مشکلات را گرفت.

مسعود شریفی هستم موسس ام اس پی سافت و مدرس زبان های دات نت در این وبلاگ از اخبار ام اس پی سافت و هم مطالب مربوط به کسب کار مینویسم.

3 comments On به معنای واقعی فریلنسر کیست و چه کارهایی انجام میدهد ؟

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Site Footer

Sliding Sidebar

درباره ام اس پی سافت




ام اس پی سافت در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۹ با محوریت آموزش برنامه نویسی و انتشار پروژه های برنامه نویسی شروع به کار کرد که پس از چند ماه موضوعاتی همچون آموزش های تصویری و دوره های آنلاین هم به ام اس پی سافت اضافه شد. در حال حاضر چندین نویسنده و برنامه نویس در ام اس پی سافت فعالیت می‌کنند.

اینستاگرام ام اس پی سافت

No images found!
Try some other hashtag or username